Asociația Română de Psihologie Toriani oferă psihoterapie copiilor și adolescenților care se confruntă cu o gamă largă de probleme ca: dificultăți la școală; confruntarea cu o boală gravă; efectele neglijării, abuzului, traumelor; dificultăți în relațiile cu ceilalți; conflictul între generații; separarea sau divorțul părinților; pierderea unei persoane importante din viața lor; dependențe, etc.
În cadrul psihoterapiei cu copii și adolescenți, dintre obiective amintim:
Procesul de psihoterapie va fi adecvat vârstei copilului sau adolescentului, va ține cont de perioada de dezvoltare , emoțională, socială și biologică în care se află acesta, dezvoltare cognitivă.
Va încuraja copilul / adolescentul să-și exploreze sentimentele și să și le exprime pentru ca gândurile și sentimentele care rămân neexteriorizate tind să devină foarte intense și pot genera o serie de probleme pe termen lung.
De asemenea, psihoterapia va garanta un spațiu securizat în care se poate vorbi despre lucruri dificile, mai ales ca adolescenții și copiii găsesc deseori ca fiind mai greu sa vorbească cu adulții care sunt semnificativi pentru ei, deoarece vor să-i protejeze și se simt responsabili de reacțiile lor.
Asociația Română de Psihologie Toriani oferă psihoterapie individuală tuturor adulților și persoanelor aflate într-un impas existențial. Psihoterapia integrativă reprezintă o miscare terapeutică în psihologie, potrivit căreia o psihoterapie eficientă trebuie să facă uz de elemente teoretice și tehnici aparținând mai multor școli terapeutice pentru a corespunde cât mai bine și sănătos pe fondul mental, emoțional, fizic și relațional al persoanei.
Spre deosebire de celelalte forme terapeutice, psihoterapia integrativă este flexibilă, creativă și adaptabilă la problematica fiecărui pacient. Astfel, cei care apelează la acest mod de terapie, au ocazia de a schimba felul în care simt și interacționează, de a recadra și a gestiona stări conflictuale, blocaje, frustrări și de a aborda strategii noi și creative de dezvoltare și vindecare personală.
Cabinetul este un cadru optim, care oferă confort și siguranță, facilitând deschidere către un dialog verbal și non-verbal în limite strict confidențiale, în care psihoterapeutul și clientul creează împreună relația terapeutică. Beneficiul psihoterapiei integrative este de a oferi un spațiu liber, lipsit de prejudecăți, în care toate problemele, ideile, emoțiile clientului își găsesc dreptul la exprimare, analiză și înțelegere.
În urma și pe parcursul psihoterapiei individuale, dintre scopuri și beneficii amintim:
Familia/ cuplul dumneavoastră poate fi cea mai importantă sursă pe care o aveți de confort și dragoste, dar poate fi și cea mai importantă sursă de durere și suferinta. O criză de sănătate, probleme legate de serviciu, de comunicare, probleme legate de copii, de dependente, tulburări sexuale, etc. pot amenința să vă despartă familia/ relația de cuplu, să o dezbine. Terapia de familie/ cuplu vă poate ajuta să treceți peste aceste momente, să le întelegeți, să vă înțelegeți și să găsiți soluții pentru problemele apărute, poate repara relații încordate care există între membrii familiei/ cuplului și poate îmbunătăți modul în care funcționează familia/ cuplul dumneavoastră ca un tot unitar.
Terapia de familie/ cuplu este o forma de psihoterapie care aduce împreună membrii unei familii/ cuplu pentru a rezolva problemele pe care ei le au în comun, pe care le au in RELAȚIE. Principalul scop al psihoterapiei de familie/ cuplu este modelarea stilurilor nepotrivite de comunicare și relaționare dintre membri şi obținerea unor stiluri noi și eficiente. Acest lucru se obține prin clarificarea și înţelegerea de către membrii familei/ cuplului a propriului comportament.
Asociația Română de Psihologie Toriani invită la psihoterapie de familie/ cuplu pe oricine își dorește să “repare” anumite relații care nu mai funcționează bine și în care au apărut situații ca:
Dacă citiți aceste rânduri , probabil vă numărați printre cei care caută să se dezvolte și să se perfecționeze, așa că nu va rămâne decât să aflați care sunt punctele dvs de dezvoltare și să vă alăturați acelor oameni care să vă provoace și să vă ajute să creșteți. Din acest motiv Asociația Română de Psihologie Toriani vă invită la acest proces de învățare prin care dobândim anumite deprinderi, cunoștințe și competențe, ceea ce facilitează curiozitatea descoperirii și nevoia permanentă de autocunoaștere și evoluție interioară.
Dezvoltarea personală este, fără doar și poate, un proces de învățare și, pentru ca învățarea să se produca, sunt necesare diverse resurse, metode și un cadru de desfasurare. Astfel, în funcție de natura și de obiectivul învățării, putem alege să fim autodidacți, să citim pe cont propriu anumite materiale, sa exersăm individual sau să apelăm la diverși specialiști în domeniu care să ne ofere suport și instruire sau, bineînțeles, toate cele de mai sus.
Dincolo de aceste metode și cadre de învățare, dezvoltarea personală implică mai întâi parcurgerea unor pași:
Toate aceste etape se pot repeta ciclic într-o spirală continuă care implică: